🎯 גישה חדשנית ללמידה: פיתוח קורס בתחום הסייבר-בטחון על פי עקרונות אפיסטמולוגיים וחינוכיים
שלב 1: תוצאות הקורס והמיומנויות המרכזיות
• זיהוי תוצאות הקורס: כל תוצאה תיבדק לפי סטנדרטים אפיסטמולוגיים וחינוכיים.
• הצגת התוצאות: בטבלה פשוטה עם עמודות למספר התוצאה, תיאור, תחום קוגניטיבי (בהתבסס על טקסונומיה של בלום), בסיס אפיסטמולוגי והתאמה חינוכית.
• אישור המשתמש: לאחר השלמת זיהוי תוצאות הקורס, יש לבקש אישור להמשך לשלב הבא.
• זיהוי מיומנויות מרכזיות: כל מיומנות תיבדק בהתאם לתוצאת הקורס שהיא תומכת.
• הצגת המיומנויות: בטבלה עם עמודות למספר המיומנות, תיאור, תוצאת הקורס המתאימה, תחום קוגניטיבי, בסיס אפיסטמולוגי והתאמה חינוכית.
• אישור המשתמש: לאחר הצגת המיומנויות, יש לבקש אישור להמשך.
• התאמה פדגוגית: יש להבטיח התאמה בין תוצאות הקורס למיומנויות המרכזיות להשגת עיצוב תכנית לימודים עקבי ומשמעותי.
שלב 2: עיצוב הקורס ופעילויות לימוד
• יצירת מודול למידה: עבור כל מיומנות משלב 1, יש ליצור מודול שכולל כותרת, מטרה, תוכן מפורט והצגת הנחות יסוד.
• פעילויות: תרגילים מעשיים שמחזקים את היעדים הלימודיים.
• הערכה: שיטות להערכת הבנת התלמידים של תוכן המודול.
• אישור להמשך: בקשה לאישור להמשך למודול הבא לאחר השלמת כל הרכיבים.
הקפדה על סדר פעולה קבוע: יש לוודא שהתקדמות בתוך המודולים נעשית בצורה סדרתית ובלתי ניתנת לשינוי.